2011. szeptember 29., csütörtök

Halloween - Évek óta tökölünk

Közel hat éve annak, hogy először meghívást kaptunk egy igazi Halloween partira. Már a gondalata is nagyon felcsigázott, mert korábban egyszer már volt szerencsém  személyesen is részese lenni a híres New-York-i Halloween felvonulásnak. Aki bírja a tömeget, a hangos zenét és az őrült fazonokat, annak nagyon bejön. Aki meg nem... Én bírom, elképesztő volt! Greenwich Willage-ből haladtunk felfelé egészen a Central Parkig a tömeggel, és akkora össznépi mulatozást azóta sem láttam. Szóval, felvillantak előttem a vidám képsorok, és éreztem, hogy már megint valami jó dolog van készülőben körülöttünk. Előástam a még munkás hétköznapjaimat idéző egyszermégjóleszvalamire dobozomat, és -egy egyéves gyerek mellett mikor máskor, mint éjszaka- nekiláttam három jelmez összeállításának.

 A legkisebb varázsló

"Miért nem ehetem meg a pókhálót?"

"Az almát már nem adom!"

Itt ugyan a tömeg jóval kisebb volt, viszont egy gyesen lévő anyukát akár morzsákkal is el lehet kápráztatni, ha kiléphet a gáztűzhely és a pelenkázóasztal közti mezsgyéről. Bár sokakban ellenszenvet vált ki Halloween ünnepe, én továbbra is abba a táborba tartozom, akik mindenben találnak valami jót, és ezt igyekeznek is magukévá tenni. Ha a jelmezünk nem is, a parti meglehetősen tökéletesre sikerült, így azóta mi néhány baráti családdal közösen minden évben tökölünk. Megjelenés szigorúan csak jelmezben. Mindenkinek!

Játék közben

Ilyenkor narancsárga-feketébe öltöztetjük a szobát, tökösítjük a menüt, feldíszítjük a kertet, és persze ami a legfontosabb, játszunk. Elmaradhatatlan a répaléivó verseny, az almaevő verseny és a tökugró, tökgurító verseny. Ez utóbbit bekötött szemmel is el szoktuk játszani.  A gyerekek imádják, és persze mindenkinek jár a kicsi zsákból a játék után valami finom falat.

 
Kis gyereknek kis tök,
nagynak pedig nagy tök jár.

S ha már a falatoknál tartunk, akkor nem maradhat említés nélkül a legkedvesebb narancsos  töktortám . Nagyon hamar elkészíthető, de vigyázat, csinálj dupla adagot, mert legalább olyan hamar el is fog fogyni! Viszont, ha szeretnétek egy kicsit jobban elmerülni a tökös világban, akkor ajánlom figyelmetekbe az Őrségi Tökfesztivált, ami a térség legnagyobb gasztroturisztikai rendezvényévé nőtte már ki magát.

Töktorta, akár kezdőknek is

És persze nem létezik Halloween faragott tök nélkül. Nálunk ez határozottan férfi munka volt eddig. Most viszont az Éva Magazin csodaszép sablonokkal csábít, így idén én is megpróbálkozom egy-két mintával.


 
A tavalyi tök ilyenre sikerült

Ti hogy álltok a tökfaragással? Nálunk a piacon már lehet csodaszép tököket kapni. Asszem, én belevágok:-)

Ha szeretnél még néhány dekorációs ötletet és szellemes harapnivalót Halloweenre, akkor klikk ide . Remélem, találsz köztük kedvedre valót!

Ha tetszettek az ötletek, és szívesen olvasnál -két gyerekkel fűszerezett- hétköznapi praktikákról, ünnepekről, utazásról, főzésről, sportról és nem utolsó sorban újrahasznosításról, akkor nyomj egy lájkot ezen az oldalon vagy a Facebookon , és hamarosan megtudhatod a következőt.



Nincsenek megjegyzések: